Ubud en de Balinese doktor - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Wilma - WaarBenJij.nu Ubud en de Balinese doktor - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Wilma - WaarBenJij.nu

Ubud en de Balinese doktor

Door: Ikku

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Mei 2016 | Indonesië, Ubud

Tja waar zal ik eens mee beginnen vanmorgen eerst weer ff aan het ontbijt bord vol vers fruit met koppie thee.
De big boss van het hotel komt en zegt dat ik om 12 uur bij iemand achter op de motor mee ga naar de Balinese dokter ik zeg ok .
Nou toen maar even de laundry opgehaald en ja zelfs mijn onderbroeken en sokken zijn gestreken.
Weer terug in de kamer toch maar weer als een oud wijf op bed gaan liggen en val weer meteen in slaap.rond 11.45 weer naar boven gegaan waar het meisje van hotel klaar staat om met mij mee te gaan naar de Balinese doktor.
Nou hup met de motor op naar de dokter wel een paar dorpen verderop maar dan zie je nog wat .onderweg een flinke chaos overal maar ze scheurt overal tussen door een heel klein vrouwtje met mij achterop ik kom met mijn kop ver boven haar helm uit maar dat maakt voor haar niks uit.
Toen in een dorpje ergens achteraf rijd ze een oprit op en zegt stap maar af dus ik mooi achter haar aan nog wat gangetjes door en dan zie ik daar de Balinese doktor zitten wat een indrukwekkende oude mooie man .
Hij is al met iemand bezig een NL vrouwke die joenkerd af en toe als hij wat doet .
Nou na een paar minuten is hij klaar met haar en draait hij zich om en zegt apa ik wil beginnen te praten maar mijn stem is helemaal weg en hij begint heel hard te lachen en zegt precies wat er aan de hand is .
Nou hij begint jij hebt veel te veel warmte in jou lijf en daarom moet jij zo hoesten en jou pancreas is overwerkt dus de warmte kan niet uit jou lichaam jij mag geen water meer drinken nu alleen maar heet water geen soda's of lemon juices en jij moet gewoon blijven eten.
Nou toen moest ik van hem op een bamboe mat gaan liggen .
Hij slaat op mijn buik aan de linker kant hier alles goed en aan de andere kant zegt hij niet goed hoor maar en dat klonk heel raar en dof dus hij mept nog een paar keer en dan gaat hij naar mijn voeten en hij heeft een houtje in zijn hand iets dikker dan een chop stick en die zet hij tussen mijn tenen van mijn linkervoet nou ik kwam wel spontaan 30 cm van de grond los en hij blijft alleen maar lachen en steeds harder drukken nou de tranen rollen over mijn wangen maar zo duwt hij een minuut of 2 het lijkt wel een uur maar ja dan pakt hij mijn andere voet en daar doet hij ook zoiets heel heftig maar ik weet dat het voor een goei doel is.
Hij zegt tegen mij je mag alleen maar drinken als jij plast en dan warm water en wel goed eten en jij zal nog eerst veel gaan zweten maar daarna is de rotzooi uit jou lijf moest bij de apotheek een of ander kruiden drankje halen voor 3 x per dag en vandaag veel rust nemen en vroeg slapen.
Nou ik helemaal het gevoel dat ik geknakt ben maar wel op een goeie manier merk ook wel dat ik op de motor terug heel erg moest zweten en bij de apothek ookmaar wel dat in mijn lichaam het veel rustiger was heel raar.
Onderweg terug komen we in een opstopping terecht en het meisje van het hotel zegt dat er iets ergs is gebeurd maar dat ze het later verteld ik zeg ok.
Allemaal mensen bij een brug auto's en motors langs de kant politie erbij voelde niet goed dus snel doorgereden.
Bij het hotel aangekomen ff het meisje betalen want is toch met mij daarnaartoe geweest.
En toen vertelde ze wat er was gebeurd bij die brug een heel jonge moeder heeft haar baby van de brug gegooid en die was net ervoor overleden dus vandaar de chaos en paniek bij iedereen.
Nou ben er ff helemaal still van.
Eerst maar weer ff gaan eten maar ben zo moe dat ik gewoon aan de overkant bij de plaatselijke warung ff een nasi campur heb gegeten toen weer ff gaan liggen in het hotel.
Erna maar ff wa gaan wandelen en bij een of andere Health shop een aluminium fles gekocht die je kan refillen en toen maar weer naar het hotel ff dit schrijven.
Zo eerst weer ff wa slapen dan mijn koffer inpakken en nog wat gaan eten en dan vroeg naar bed morgen vroeg weer naar het vliegveld op naar Arib en Ivan in malang .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Wilma

Actief sinds 19 April 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 3925

Voorgaande reizen:

24 April 2016 - 20 Mei 2016

Indonesië 2016

Landen bezocht: